گروه آزمایشی علوم انسانی دارای 5 زیرگروه می باشد که هر یک ، مجموعه ای از رشته ها را در بر می گیرند. هر زیرگروه ، مجموعه ای از رشته ها است که داوطلب بسته به رتبه کسب شده در هر زیرگروه، می تواند معیارهای خود را در نظر گرفته و با توجه به آن ها ، رشته های مورد نظر خود را اولویت بندی نماید.
داوطلبان کنکور99 توصیه ما به شما این است که با رشته های گروه انسانی و ضرایب مورد نیاز برای هر کدام ، آشنا باشید ، هدف خود را تعیین کرده و جهت رسیدن به آن تلاش نمایید.

اما ضرایب دروس در هر زیرگروه به چه معناست؟ کسب رتبه در یک زیرگروه به ضرایب دروس و درصد هایی که در هر درس کسب می شود بستگی دارد ، به عنوان مثال اگر درسی در یک زیرگروه ضریب 1 و در دیگری ضریب 4 داشته باشد ، هرچه درصد آن درس بهتر باشد شانس قبولی در رشته های زیرگروهی که آن درس دارای ضریب 4 است بالاتر خواهد بود .

نگاهی به 5زیرگروه رشته انسانی

گفتیم که کسب رتبه در یک زیرگروه به ضرایب دروس و درصد هایی که در هر درس کسب می شود بستگی دارد. جدول زیر ضرایب و رشته ها برای زیرگروه های مختلف را نشان می دهد.

زیرگروه یک:

نگاهی به 5زیرگروه رشته انسانی 

زیرگروه دو:

 

زیرگروه سه:

 

زیرگروه چهار:

 

زیرگروه پنج:

نگاهی به 5زیرگروه رشته انسانی

همانطور که در جداول بالا دیدید رشته انسانی شامل 5 زیر گروه که در هر زیرگروه رشته های مختلفی وجود دارد. از بین این زیرگروه ها زیرگروه یک و زیر گروه پنج بیشترین طرفدار را دارد. در زیرگروه یک به دلیل وجود رشته حقوق دانش آموزان زیادی این زیرگروه ها انتخاب می کنند اما باید توجه داشت ضریب دروس عربی و ادبیات و فلسفه و منطق در این زیرگروه بالاست پس باید این دروس را قوی کنید و درصد خوبی بزنید. همچنین زیرگروه 5 با سرگروهی رشته روانشناسی دانش آموزان زیادی در آرزو رسیدن به آن رشته هستند. اما نباید از ضرایب بالا دروس ریاضی ، روانشناسی و جامعه غافل بود پس درصدد قوی کردن این دروس باشید.
شما دانش آموز عزیز می توانید با توجه به علایق خود و مشورت با مشاور و خانواده خود رشته های مورد علاقه خود را به ترتیب الویت چیده و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

توجه:

برای رسیدن به رشته دلخواه باید تمامی دروس را در کنکور درصد خوب و بالایی بزنید و دروسی که ضریب بیشتری دارند فقط می توانند به شما در نزدیک شدن به رشته مورد علاقتان کمک کنند . پس از سایر دروس غافل نشوید. رمز موفقیت بالا زدن همه دروس است.

——————————————————————————————————–

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران انسانی گروپ تماس بگیرید.

05137673300