چگونه در ماه های پایانی کنکور بهترین نتیجه را بگیریم؟

سلام داوطلب کنکور 1401- دانشجوی آینده

چندتا راه کار بهت میگم به شرط انجام و استمرار مطمن باش بهترین نتیجه رو میگیری، رفیق این سه ماه پایانی برای انسانی ها میتونه معجزه کنه. به شرط مرور و تست و تست و تست….

  1. دروس عمومی یادت نره:

توجه به دروس عمومی میتونه تمایز خیلی مهمی رو بین تو و مابقی رقبا در این مسیر ایجاد کنه. خاصیت درس های عمومی به این شکل هست که به شدت فرار هستن و حتی اگر در ماه های ابتدایی سال یعنی تابستان و پاییز برای این دروس وقت زیادی گذاشته باشی باز هم نیاز به مرور داری.

اگر مرور برای این دروس نداشته باشی تسلطی که داشتی به شدت کاهش پیدا میکنه. سه ماه پایانی این فرصت رو به تو میده تا مطالعه خیلی خوبی برای 4 درس عمومی خودت داشته باشی و در جلسه کنکور بتونی به تعداد زیادی از 100 سوال عمومی پاسخ صحیح بدی و این میتونه برای قبولی تو در یک رشته و دانشگاه تاپ، بی نظیر باشه. یادت باشه دروس عمومی به خاطر زودبازده بودنشون میتونن برگ برنه تو در این زمان پیش رو باشند.

2. زمان را قدر بدون:

شخصی در این مدت برنده خواهد بود که بتونه و بلد باشه که از تک تک لحظات در ماه های پیش رو بهترین استفاده ممکن رو بکنه. بهت توصیه میکنم ساعت های مطالعاتی خودت رو یادداشت کنی تا بتونی به زمان های مرده ای که در طول روز داری پی ببری. خوندن 4 تا لغت ادبیات هم میتونه برای تو مفید باشه و به همین خاطر هست که اصرار داریم از تک تک لحظات باقی مونده به خوبی استفاده کنی.

3. بابرنامه برو جلو:

رکن اصلی برای موفقیت در کنکور داشتن برنامه هست. برنامه بهت کمک میکنه که تمرکز صد درصدی و آرامش فوق العاده بالایی داشته باشی.

وقتی برنامه داشته باشی خیالت راحت هست و دیگه استرس این رو نداری که چه زمانی باید چه مبحثی رو بخونی چه زمانی باید براش تست زنی انجام بدی و چه زمانی باید مرورش کنی. بنابراین هرچه سریعتر برای ایام پایانی یک برنامه ریزی خوب مهیا کن تا با خیالی راحت تر از همیشه به پیش بری.

4.مطلب جدید ممنوع:

داوطبان کنکوری باید توجه داشته باشند که نهایتا تا آخر اردیبهشت ماه فرصت مطالعه مباحث جدید از هر درس را دارید و ما مطالعه مبحث جدید را برای اردیبهشت به بعد توصیه نمی‌کنیم چرا که شما فرصت اینکه روند مطالعاتی یک مبحث را تا انتها سپری کنید نخواهید داشت؛ بنابراین درس‌های خود را با دقت بررسی کنید در صورتی که نیاز می‌بینید مبحث جدیدی را که تا این زمان آن را به خوبی مطالعه نکرده‌اید در همین اردیبهشت ماه شروع به مطالعه‌ی آن کنید.

ایام اردیبشهت ماه زمانی است که شما می‌توانید مباحثی را که در ماه‌های گذشته مطالعه کرده‌اید ولی در بعضی قسمت‌های آن حس می‌کنید ضعف دارید برای بار مجدد مطالعه کنید و روند مطالعاتی آن را تکمیل کنید.

5.از خلاصه هایتان بهره ببرید:

در ایام مختلف شما را به نوشتن خلاصه تشویق کردیم و از اهمیت این خلاصه‌ها در ماه‌های انتهایی سال گفتیم. در زمان حال حاضر بهترین منبعی که می‌توانید برای مرور مباحث مختلف از هر درسی استفاده کنید همان خلاصه‌ها و یادداشت‌هایی هستند که در حین مطالعه در طول سال تحصیلی برداشته‌اید.

6.خودتان را با دیگران مقایسه نکنید:

لطفا فقط و فقط به روند مطالعاتی خودتان بپردازید و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هر شخص در کنکور سراسری برای صندلی و رتبه دلخواه خودش تلاش می‌کند؛ بنابراین لزومی به مقایسه وجود ندارد و این کار تنها استرس شما را در این ایام سرنوشت ساز دست خوش تغییرات خواهد ساخت.

7.سوالات کنکور را در اولویت خود بذارید:

در این زمان باقی‌مانده سراغ تست های تالیفی نروید و اولویت اول شما تست های 5 سال اخیر و الویت دوم شما تست های 10 سال اخیر باشد. بهترین کار این است با توجه به اینکه سبک سوالات در تمامی دروس مانند سال‌های گذشته است تمام تمرکز خودتان را بر روی سوالات کنکور سراسری بذارید.

8.آزمون های سه روز یکبار :

در خرداد ماه و در زمان جمع بندی شما می بایست آزمون‌های سراسری 7 سال اخیر را به صورت 3 روز در میان در قالب آزمون رسمی از خود امتحان بگرید. دقت داشته باشید که در این آزمون‌ها شما باید خود را در سر جلسه کنکور سراسری تصور کنید و با لباس رسمی به آزمون پاسخ دهید. شما بعد از برگزاری آزمون باید با دقت دو چندان جواب هایش را بررسی کنید و در دو روز و نیم باقی‌مانده تا آزمون بعدی به مطالعه ضعف های خود در آزمونی که برگزار کردید بپردازید.

9.سوالات نشان دار را دوباره کار کنید:

در طول سال تحصیلی در حین تست زنی در منزل و یا در آزمون‌های آزمایشی قادر به پاسخ گویی به بعضی از تست ها نبودید و با توجه با توصیه ای که داشتیم آن‌ها را علامت گذاری کرده‌اید. در این زمان باقی‌مانده می‌بایست مجدد به پاسخ گویی به آن تست ها اقدام کنید.

10.انجام کارهای کوچک و کسب نتایج حیرت انگیز:

در این دو ماه باقی‌مانده انجام کارهای کوچک ولی مداوم می‌تواند نتایج حیرت انگیزی برای شما داشته باشد. به عنوان مثال داوطلبی می‌گوید که در مبحث آرایه‌های ادبی و یا قرابت معنایی احساس ضعف می‌کند و قادر به پاسخ گویی به سوالات این مباحث نیست توصیه ما به این داوطلبان این است که برای این طور مباحث روزی 20 تا 30 دقیقه زمان اختصاص دهید و تست های کنکورهای سال‌های گذشته را با دقت بررسی کنید. بدون شک از نتیجه ای که به دست می‌آید شگفت زده خواهید.


جانزن رفیق…

تو میتونی…

ایشالله جشن پیروزی در مردادماه بعد اعلام نتایج.

راستی هرکجا که نیاز به کمک و انگیزه گرفتن داشتی می‌توانی روی کمک مشاوران ما حساب کنی…